Eerste weekjes - Reisverslag uit Can Picafort, Spanje van Ymke Somers - WaarBenJij.nu Eerste weekjes - Reisverslag uit Can Picafort, Spanje van Ymke Somers - WaarBenJij.nu

Eerste weekjes

Blijf op de hoogte en volg Ymke

30 Mei 2014 | Spanje, Can Picafort

Maand 1 van de 5 zit erop! Wat heb ik een hekel aan de maand ‘Mei’ gekregen, een zware en moeilijke maand geweest. Afscheid nemen ben ik nooit goed in geweest, maar wat was het 1 mei moeilijk! De eerste weken waren erg zwaar, een totaal nieuwe omgeving.. Alles was erg wennen en de dagen gingen heel sloom. Maar nu ik er eenmaal een beetje aan gewend ben gaat het al beter.

Ons appartement is erg mooi. We hadden ons op het ergste voorbereid, maar toen we aankwamen waren we verrast. Alles is goed onderhouden en het is best groot. We liggen midden in de winkelstraat en binnen 1 minuut zijn we op het strand. Ik deel het appartement met Emma en nog 2 andere meisjes van onze school Thessa en Linda, en sinds kort is er ook een Duitser bijgekomen Helena, heel gezellig allemaal! Maar wat is het raar om opeens op jezelf te wonen.. je moet aan álles denken. Boodschappen doen (die niet normaal snel opgaan), wassen strijken schoonmaken en ook nog op je geld letten.. Ik heb niks te klagen thuis en ben stiekem wel blij als dat straks weer gewoon voor mij gedaan wordt!

Het werk is leuk. We werken in 3 hotels, 2 hotels liggen bij ons om de hoek en 1 hotel moeten we met de bus heen. Onze werktijden zijn van 10-1 en dan van 3-7. Siesta is heerlijk! Zouden ze in nederland ook moeten hebben. We zijn met 6 nederlandse meisjes, 1 zweedse en 2 duitsers. De gasten zijn hier voornamelijk duits dus mijn duits gaat met sprongen vooruit maar ook mijn engels en kleine zinnetjes Spaans.

We werken 6 dagen in de week en de maandag is mijn vrije dag. Straks als ik terug ben kunnen pap en mam nooit meer zeggen dat ik ‘lui’ ben haha.. 6 dagen werken is lang en die ene vrije dag is echt genieten dan.
We mogen eten in het restaurant van het hotel, gewoon van het buffet wat de gasten ook krijgen.. erg lekker (en ongezond).

31 Mei komen mijn opa, oma & Tante Mien al aan in Mallorca voor een weekje! Heb er erg zin in en fijn om weer iets vertrouwds om me heen te hebben. Waarschijnlijk ga ik ook nog een dagje meeten met Martine en Mitchell die een halfuurtje van mij af zitten. Over 2 weken komt mijn liefste vriendje die ik suuuper erg mis.. tel de dagen af dat we eindelijk weer samen zijn! Daarna komen pap, mam, ome tjeuke en tante Miranda voor een weekje en dan 2 weken later komt Job weer met meine broeder Joey en Yvana! En 3 weken daarna komt Job weer met Lotte en David en dan hoef ik nog maar 4 weekjes en ben ik alweer thuis! Kijk heel erg uit naar al het bezoek en ben blij dat deze schatjes mij allemaal komen opzoeken!
Het is erg leuk hier, de mensen zijn altijd vriendelijk en het weer is heerlijk! Maar toch mis ik thuis en ben ik stiekem blij als de 5 maanden stage erop zitten!

PS: Foto's volgen snel..

  • 30 Mei 2014 - 23:05

    Nicole:

    Hey Ymke, wat leuk nu kunnen we je gelukkig veel beter volgen! Beter dan soms te appen!Ik ben blij dat het weer beter gaat! Morgen ...... komt je eerste "bezoek" heerlijk, dat wordt echt genieten! Heel veel plezier en geniet vanalles wat je momenteel beleeft, het is ook een hele mooie ervaring!!! Heel veel liefs en xjes van mij

  • 30 Mei 2014 - 23:12

    Lotte:

    Lief zusje,
    Blij om te lezen dat het beter met je gaat, kan me goed voorstellen dat het in het begin heel erg wennen voor je is geweest.
    Ik verheug me op de dagen dat wij je komen opzoeken, dan gaan we het heel gezellig hebben dat weet ik zeker!

    Dikke kus van mij!

  • 30 Mei 2014 - 23:22

    David:

    Hoi Ymke,
    Leuk om dit te lezen!
    Ben blij voor je dat je het nu naar je zin hebt in Mallorca!
    Ik wens je een hele fijne tijd en dat gaat zeker lukken.
    We kijken er naar uit om jouw kant op te komen!

    Veel plezier en tot over 2 maanden!

    Gr. David

  • 30 Mei 2014 - 23:34

    Frank:

    Hoi Ymke,

    Als niet Facebooker is dit inderdaad een mooie manier om te volgen hoe het met je gaat. Ben blij om te lezen dat je nu na enkele weken toch je draai gevonden hebt. We hebben er hier eentje in Nederweert die niet kan wachten tot ie in het vliegtuig zit.

    Wens je heel veel suc6 daar en veel plezier met de eerste "familievlucht" die onderweg is.

    We blijven je volgen en tot over een tijdje!!

    Gr.

    Frank

  • 31 Mei 2014 - 08:07

    Mam:

    Fijn om te horen dat het beter met je gaat. Wij kunnen ook niet wachten tot we je weer zien maar
    Eerst opa en oma en tante Mien. En daarna Job. Voor jou een heerlijk iets om na uit te kijken
    Leuk dat we je nu zo een beetje kunnen volgen. Xxxxmam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Can Picafort

Ymke

Actief sinds 30 Mei 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 2602

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 20 September 2014

Mallorca internship

Landen bezocht: